Biuras naujam ar augančiam verslui – reikšmingas žingsnis bei ilgalaikis įsipareigojimas, todėl labai svarbu rinktis racionaliai, emocinį vertinimą paliekant kiek nuošaliau, sako NT ekspertė Edita Gudauskienė. Jos teigimu, vis dar pasitaiko įmonių, kurios savo sprendimų gailisi jau pirmaisiais darbo naujose erdvėse mėnesiais, nors tokių klaidų buvo galima nesudėtingai išvengti.
„Vienas iš svarbiausių suvokimų – kad patalpas verslui, priešingai nei namus, renkamės ne tik sau. Todėl privalome įvertinti jas kitų žmonių akimis: klientų ir, žinoma, darbuotojų. Ar jiems bus patogu? Ar erdvė lengvai pastebima iš išorės, ar pro ją nuolat juda žmonių srautas? Įsijautimas į kitų žmonių poreikius ir emocijas gali tapti raktu į sėkmingą verslą“, – sako vienos iš didžiausių NT plėtros bendrovių Lietuvoje „Omberg group“ Pardavimų ir klientų patirčių vadovė E. Gudauskienė.
Įvertinkite lokaciją
Rinkdamiesi naujojo biuro vietą, pasak ekspertės, turime atsižvelgti į visus, kurie jame lankysis.
„Pavyzdžiui, iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad svajonių vieta parduotuvei ar biurui yra senamiestis, miesto centras – juk ten verda gyvenimas, gausu žmonių, aplink – puiki infrastruktūra pietums, susitikimams prie kavos puodelio. Tačiau reikėtų įvertinti realistiškai: ar darbuotojai ir klientai tikrai turės kur patogiai palikti automobilius? Ar užtikrintas greitas susisiekimas su likusiomis miesto dalimis viešuoju transportu? Ar senų pastatų iššūkiai neapsunkins kasdienio darbo? Visi šie aspektai iš pažiūros gali atrodyti smulkmena, tačiau būtent iš tokių detalių ir susideda gera darbuotojų savijauta darbe bei patrauklumas klientams“, – teigia E. Gudauskienė.
Pasak ekspertės, svarbu įvertinti ir tikslinę savo klientų auditoriją, ypač – verslams, siekiantiems vykdyti pardavimus ir „iš gatvės“ bei turėti galimybę sandėliuoti prekes. Nuolatinis žmonių srautas – būtinoji sąlyga jiems. Tačiau skirtingus poreikius turintys žmonių srautai juda skirtingomis miesto ar priemiesčių vietomis, kai kur jie vaikšto pėsčiomis, kitur – važiuoja automobiliais. Visus šiuos aspektus būtina apgalvoti planuojant naujų verslo patalpų nuomą ar įsigijimą.
Pavyzdžiui, elektros technikos ir automatikos produktais prekiaujanti Lietuvos bendrovė „Boplalit“ neseniai pasirinko naujas erdves Kaune. Pasak įmonės vadovo Sigito Stumbrio, biuro vieta gali pasiūlyti ir netikėtų privalumų, apie kuriuos svarbu pagalvoti.
„Pro šalį važiuodamas į darbą keletą kartų pastebėjau naujai statomo stock-office projekto „Stockholm“ plakatus. Tuomet sau pasakiau, kad norėčiau čia įsikurti. Vieta – patogi, netoli mūsų iki tol turėto biuro, tad darbuotojai įpratę važiuoti šia kryptimi. Svarbi buvo ir plėtotojo patirtis – įsitikinome, kad jie – ne naujokai ir žino, ką daro.
„Stockholm“ vieta ir galimybė turėti savo iškabą itin didelio srauto gatvėje mums yra svarbi dėl kiek neįprastos priežasties: daug dirbame su dideliais, žinomais užsienio tiekėjais, todėl mums svarbu, kad jie galėtų per „Google Street View“ įvertinti mūsų patalpas kaip solidžias, esančias geroje vietoje, o mus – kaip patikimą partnerį“, – teigia S. Stumbrys.
Tvarumas – ne tik socialinė atsakomybė
Kitas itin svarbus aspektas, E. Gudauskienės teigimu, yra patalpų energinis efektyvumas.
„Šiandieninėje visuomenėje tvarumas – viena iš kertinių vertybių pažangiame versle, todėl neįvertinti šio aspekto renkantis patalpas ar transporto priemones būtų klaida. Tačiau energinis patalpų efektyvumas yra svarbus ir dėl kur kas žemiškesnių priežasčių: jis padeda taupyti. Naujos statybos ar kokybiškai renovuoti biurų pastatai, „stock-office“ projektai užtikrina ne tik energijos bei vandens taupymą, bet ir žaliuosius jos gamybos sprendimus – pavyzdžiui, saulės jėgaines.
Tai tampa ir svarbia įvaizdžio dalimi, pasitinkant klientus, todėl įmonės skiria vis daugiau dėmesio žalesnių patalpų pasirinkimui bei įrengimui“, – sako ekspertė.
Šią mintį patvirtina ir S. Stumbrys.
„Mums tvarumas yra svarbus ne tik vertybiškai, bet ir dėl klientų: jie kelia šį reikalavimą, tvarumo standartų įgyvendinimas suteikia didesnes bendradarbiavimo galimybes. Žalios patalpos leis mums mažinti veiklos įtaką aplinkai ir dar labiau atitikti dabartinius tvarumo standartus“, – teigia „Boplalit“ vadovas.
Patalpų dydis
Verslui, norinčiam vienoje erdvėje suderinti prekių sandėliavimą, prekybą jomis bei administracines erdves, itin svarbu atsakingai įvertinti patalpų dydį, teigia „Omberg group“ atstovė.
„Pavyzdžiui, darbuotojams skirtose erdvėse svarbu kiekvienam jau dirbančiam bei artimoje ateityje planuojamam komandos nariui numatyti maždaug 10 – 15 kv. m. erdvės, tuo tarpu produktų sandėlio dydis priklauso nuo pardavimų kiekių bei greičio, vidutinio prekių laikymo sandėlyje laiko.
Esu susidūrusi su situacijomis, kai verslų vadovai šio matematinio uždavinio laiku neatlieka ir jau po kelių mėnesių naujose patalpose jaučiasi nepatogiai arba už pernelyg didelį neišnaudojamą plotą moka neproporcingai daug“, – sako E. Gudauskienė.
Svarbu įvertinti ir patalpų lankstumą: keičiantis aplinkybėms, gali prireikti plėsti sandėliavimo, administracines ar pardavimo erdves, todėl šiais laikais vis dažniau kuriamos patalpos, kurios užtikrina galimybę erdves persiplanuoti pagal verslo poreikius, tikina ekspertė.
„Įsikuriant plėtotojas leido mums pagal poreikius „persistumdyti“ patalpas: kam reikia didesnio sandėlio, gali pasidaryti didesnį, kam reikia didesnio ploto – leidžiama išplėsti jį. Mums svarbiausia buvo pardavimų salė, taip pat norėjome didesnės administracinės erdvės – viskas išpildyta pagal poreikius“, – sako S. Stumbrys.